376, 615 SZERTARTÁLYOS MELLÉKVONALI MOZDONY

Magyar királyi Államvasutak Gépgyára, Budapesten, 1911

Prairie-elrendezésű három kapcsolt kerékpárú, szertartályos mozdony a legfeljebb 10t tengelyterhelésű mellékvonalak forgalmának ellátására. A típus három változatából 1910 és 1924 között összesen 411 darab készült a MÁV Gépgyárban, ebből 219 telített gőzű kompaund (11 a Kassa-Oderbergi Vasút részére), 79 túlhevítős ikergépezetű és 113 túlhevítős Brotan kazános mozdony (ebből egy iparvasúti mozdony).

A 376,615 pályaszámú mozdony 1911-ben épült a MÁV Gépgyárban telített gőzű, kompaund gépezetű mozdonyként, 2781 gyári- és 376,202 pályaszámmal. Műtanrendőri próbáját 1911 október 9-én tartották. 1955 január 8-án a Szombathelyi Főműhely átépítette túlhevített gőzű ikergépzetű mozdonnyá, pályaszáma ekkor 376,615 lett. 1966. november 30-től a Győri Szeszgyár üzemi mozdonya volt egészen 1984-ig, amikor üzemen kívül helyzték. A kiállításra felújította a MÁV balassagyarmati Gépészeti Főnökség 2001-ben








Galéria